Thursday, March 29, 2012

ဓမၼတန္ခိုးေၾကာင့္ဘဝျမင့္ခဲ့သူမ်ား(၂)

ဤကမၻာေလာကႀကီး၌ လူမ်ဳိးေပါင္းမ်ားစြာ၊ ဘာသာအယူဝါဒမ်ားစြာရွိၾကေသာ္လည္း ၄င္းတို႔ကို အရိုးဆံုး၊ အရွင္းဆံုး ၊ အလြယ္ဆံုး၊ အက်ဥ္းဆံုး ေရတြက္ၾကည့္လွ်င္ လူေကာင္းလူလိမၼာႏွင့္ လူယုတ္ လူမိုက္ဟု ခြဲျခားသက္မွတ္ႏိုင္သည္။ လူေကာင္း လူလိမၼာတို႔သည္ ရႈေထာင့္မ်ဳိးစံုမွ ဤကမၻာေလာက ႀကီးကို အလွဆင္ေနက်ေသာ္လည္း လူယုတ္ လူမိုက္တို႔သည္ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးစံုျဖင့္ ဖ်တ္ဆီးေန ၾကသည္ ။ လူလိမၼာတို႔၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ မိမိေရာ ပတ္ဝန္းက်င္ပါ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ ျဖစ္ပြားေစၾက၏။ လူမိုက္တို႔၏ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ကား မိမိအပါအဝင္ပတ္ဝန္းက်င္ကိုပါ ဆိုးက်ဳိးမ်ား ကိုသာ ျဖစ္ပြားေစ၏။
          ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းေလးတစ္ခုကိုတင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ဇာတ္ဝတၳဳအမည္က “ခိုးမႈ၌ၿငိးေငြ႕ေသာသူခိုး” ဝတၳဳပါ။ ျမတ္စြာဘုရာေဇတဝန္ေရႊေက်ာင္း ေတာ္မွာသီတင္းသံုးေနဥ္အျဖစ္ပ်က္ေလးတစ္ခုပါ။ တေန႔ျမတ္ဗုဒၶတရားေတာ္ျမတ္ေဟာၾကားေနစဥ္ ပရိသတ္ၾကား၌ ခိုးသူႏွစ္ဦးလည္းပါလာလွ်က္ရွိေနေပသည္။ အခြင့္ေရးရရင္ ခိုးမယ္ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ ခ်က္နဲ႔ေပါ့။ တစ္ဦးေသာခိုးသူကေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားေသာတရားေတာ္ျမတ္ကို ေကာင္းစြာ နာၾကားရင္း ေသာတာပတၱိဖိုလ္ဆိုက္ေရာက္သြားခဲ့သည္။ တစ္ဦးေသာခိုးသူကေတာ့ အလစ္ႀကံဳ၍ ငါးပဲမွ်ေသာ အသျပာကိုရလုိက္သည္။ အသျပာရေသာခိုးသူေျပာသည္က “သင္ကေတာ့ အလြန္ပညာ ရွိသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ ထမင္းခ်က္စားစရာပင္မရခဲ့ပါတကား” ဟုေျပာလိုက္သည္။ တရားေပါက္ သြားေသာခိုးသူသည္ကား မိမိတရားထူးရျခင္းကို ေအာက္ေမ့ဝမ္းေျမာက္လ်က္ရွိေနေတာ့သည္။ မိမိ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သမွ်ေသာ အေၾကာင္းအရာတို႔ကိုေဆြးမ်ဳိးမ်ားႏွင္အတူ ျမတ္စြာဘုရားအားေဇတဝန္ေက်ာင္း ေတာ္သို႔ေလွ်ာက္ထားေလရာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က……“လူမိုက္ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိမုိက္ေၾကာင္းကို သိလွ်င္ ပညာရွိျဖစ္၏။ လူမိုက္ျဖစ္လွ်က္ ပညာရွိဟု မွတ္ထင္ေသာသူကို မိမိအေၾကာင္းကိုမွ် မသိသ ျဖင့္ တကယ့္ပညာမဲ့လူမိုက္ ဟုအဓိပၸာယ္ရေသာ တရားေတာ္ကိုေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္”။ တရား ေတာ္၏ အဆံုး၌ တရားရသြားေသာ ခိုးသူ၏ ေဆြမ်ဳိးမ်ား ေသာတာပတၱိဖိုလ္သို႔ဆိုက္ေရာက္ၾက ကုန္၏။
          တရားထူးရသြားေသာ ခိုးသူကိုၾကည့္၍ မဃေဒဝ၌ “ကာလေဒသ၊ပုဂၢလကို ႏွဳိင္းဆမရွိ၊ မသိတတ္သူ၊ လူမိုက္ဟူ၏၊ သိမူမ႑ိ၊ ပညာရွိရွင့္” ဟု စပ္ဆုိခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ပတ္ဝန္းက်င္၏ ျပဳျပင္ျခင္းကိုခံေနရ၍ ယာယီလူဆိုးလူမိုက္ျဖစ္ေနေသာသူတို႔သည္ အခ်ိန္အခါ ေနရာေဒသ အားေလွ်ာ္စြာ မိမိ၏ လုပ္ရပ္အမွားမ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးေသာ ပုဂၢဳိလ္တို႔ႏွင့္ေတြ႕ဆံုရလွ်င္ မိမိလုပ္ရပ္မ်ားကို ႏွဳိင္းခ်ိန္ ဆင္ျခင္ စဥ္းစား ျပဳျပင္ၿပီးလူေကာင္းလူလိမၼာျဖစ္ေအာင္က်ဳိးစားၾက၏။
လူဆိုးလူယုတ္မာတို႔သည္ကား မည္ကဲ့သုိ႔ေသာ ပညာရွိမ်ဳိးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရေစကာမူ ႏွဳိင္းခ်ိန္မစဥ္းစားတတ္သျဖင့္ လူမိုက္သည္ လူမိုက္သာျဖစ္၍ ေနေတာ့၏။
ဤဝတၳဳ၌ သူငယ္ခ်င္းခိုးသူႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ ပစၥည္းဥစၥာခုိးရန္ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ လာခဲ့ၾက သည္။ ခိုးသူတစ္ေယာက္သည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ျမတ္ကို နာၾကားရေသာေၾကာင့္ ေသာတာပတၱိဖိုလ္သို႔ဆိုက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ထိုခိုးသူသည္ ရည္ရြယ္ခ်က္မေကာင္းေသာလည္း ေသာတာပတၱိဖိုလ္ေရာက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ လာျခင္းေကာင္းေသာသူျဖစ္ခဲ့သည္။ သူသည္ ခိုးသူျဖစ္ေနေသာ္လည္း တရားနာျခင္းတည္းဟူေသာ အခ်ိန္အခါ ၊ေဇတဝန္ေရႊေက်ာင္းေတာ္တည္း ဟူေသာ ေနရာ၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သြန္သင္ဆံုးမျခင္းတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ ေသာတာပတၱိဖိုလ္ရ၍ တကယ့္လူေကာင္းလူလိမၼာျဖစ္သြား၏။ က်န္ခိုးသူသည္ကား ကာလေဒသ ပုဂၢလ ကိုနားမလည္၍ မိုက္တြင္းဆက္နက္လ်က္သာ။
          ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ျမတ္သည္ တရားေတာ္ကိုေစာင့္ေရွာက္လိုက္နာလွ်င္ တရားေတာ္သည္လည္း ျပန္လည္ေစာင့္ေရွာက္သည္သာျဖစ္၏။လိမၼာသြားေသာ ခိုးသူတစ္ေယာက္က တရားေတာ္ကို လိုက္နာေသာေၾကာင့္ တရားေတာ္သည္လည္း ထိုခိုးသူကို အသိမွတ္ကိုေရွ႕ေဆာင္ေစ၍ အလိမၼာျဖင့္လမ္းျပခဲ့၏။ မိမိ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ႏွဳိင္းဆေစ၍ ေသာတာပတၱိဖိုလ္တည္းဟူေသာ ရသကိုခံစားေစခဲ့၏။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ျမတ္ေၾကာင့္ ခိုးသားသည္ ခိုးမႈျပဳလုပ္၍ အပါယ္က်ေရာက္မည့္ေဘးမွ သူေတာ္ေကာင္းဘဝ၊ လူဆိုးလူမိုက္ေဘးမွ လူေကာင္းလူလိမၼာဘဝ၊ ပုထုဇဥ္ဘဝမွ အရိယာဘဝသို႕ႀကီးပြားတိုးတတ္ေစခဲ့၏။
          အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေသာတာပတၱိဖိုလ္ရရွိသြားေသာ ခိုးသူ ၏ ျပဳျပင္ျခင္းနည္းစနစ္ကို အတုယူ၍ မိမိတို႔လက္ရွိဘဝထဲထည့္၍ အသံုးခ်ရေပမည္ျဖစ္သည္။ အေရးႀကိးသည္က ကာလ ေဒသ ပုဂၢလကို ၾကည့္၍ မိမိတို႔ဘဝကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ တရားနည္းလမ္းမ်ားအတုိင္း လိုက္နာက်င့္သံုးက်ရမည္သာျဖစ္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ တိုးတိုးေလးေရရြတ္မိသည္က “ကာလေဒသ၊ပုဂၢလကို၊ ႏွဳိင္းဆမရွိ၊ မသိတတ္သူ၊လူမိုက္ဟူ၏၊ သိမူပ႑ိ၊ ပညာရွိရွင့္” ဆိုတာေလးပါ။
အားလံုးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ……….

0 comments:

Post a Comment

ေျပာခ်င္တာေလးမ်ားရွိရင္

Popular Posts