ဘဝဆိုတာ အျပဳအမူမ်ား၏ အစုအေဝးတစ္ခုျဖစ္သည္။ အျပဳအမူဆိုသည့္အထဲမွာ ေကာင္းသည့္ အျပဳအမူ၊ မေကာင္းသည့္ အျပဳအမူေတြပါေရာျပြန္းပါဝင္ေနေပသည္။ ေကာင္းေသာအျပဳအမူေတြကို ျပဳလုပ္ခဲ့ပါလွ်င္ ေကာင္းေသာဘဝေတြမွာ ေကာင္းက်ဳိးေတြကို ခံစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းေသာ အျပဳအမူေတြကို ျပဳလုပ္ခဲ့ပါလွ်င္ မေကာင္းေသာဘဝေတြမွာ မေကာင္းက်ဳိးေတြကို ခံစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ဤသည္မွာဓမၼနိယာမ တစ္ခုသာျဖစ္သည္။ ေကာင္းဆိုးႏွစ္တန္ ေရာျပြန္ခံစားေနရေသာေလာကဇာတ္ခံုေပၚ လႈပ္ရွားေနၾကသည္မွာ ဤဓမၼနိယာမေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။
အနိမ့္အျမင့္၊အယုတ္ အျမတ္တို႕ျဖင့္ ရသစံုလင္လွေသာ ခုဇၨဳတၱရာအေၾကာင္းကိုေျပာျပခ်င္ မိသည္။ ခုဇၨဳတၱရာေလာင္းလ်ာမသည္ ခါးကုန္းေနေသာ ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္တစ္ပါးကို အတုခိုးကာ ျပဳမူေလွာင္ေျပာင္ျပခဲ့ေသာ ကာယကံေျမာက္အကုသုိလ္၊ရယ္ေမာေလွာင္ေျပာင္ခဲ့ေသာ ဝဇီကံေျမာက္ အကုသိုလ္တို႕ေၾကာင့္ အကြ်တ္တမ္းဝင္မည့္ဘဝထိတိုင္ အက်ဳိးေပးကာ ခါးကုန္းကုန္းေလး ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ခႏၶာကိုယ္ခ်ဳိတဲ့သူမ်ားကိုျမင္ေတြ႕ရလွ်င္ အတုျပဳ ရယ္ေမာ မေလွာင္ေျပာင္ဖို႕ဆံုးမသကဲ့ သို႕ရွိေနေပသည္။ အျမင္ကိုအျမင္တိုင္းသာထားသင့္ေပသည္။
ေနာက္ ရဟႏၱာေထရီမကို တပည့္ေတာ္မရဲ႕အလွျပင္ျခင္းေလးယူေပးေတာ္မူပါဘုရားဟု အမွတ္မထင္ခိုင္းမိရာမွ ဘဝမ်ားစြာ အေစခံျဖစ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆံုးဘဝတိုင္အေစခံဘဝႏွင့္ ဘဝခ်ဳပ္ၿငိမ္း ခဲ့သည္။ေတြးေတာဆင္ျခင္မႈမရွိပဲ ေစခိုင္းခဲ့ေသာ စကား၏ ေနာက္တြင္ တရားပါ၍ ဘဝမ်ားစြာ အေစ ခံျဖစ္ခဲ့ရရွာသည္။
ထို႕ေၾကာင့္မဃေဒဝ၌”ေတြးဆမမွား၊ဥာဏ္စဥ္းစားေလာ၊စကားတြင္းမွာတရားပါ၏” ဟု ေရးစပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဆင္ျခင္မႈမရွိပဲေျပာမိသည့္ စကားေနာက္မွကပ္ပါလာေသာတရားသည္ကား ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းေလစြတကား…..။ခုဇၨဳတၱရာေလာင္းလ်ာ၏ ဘဝသည ္“ ႀကီးသူကိုရုိေသရ မည္” ဆိုေသာ အဆိုမိန္႕ကိုအျပည့္အဝေထာက္ခံလွ်က္ရွိေနေပသည္။
ခုဇၨဳတၱရာ၏ဘဝသည္ ရူပါရုံကလည္း ခါးကုန္းကုန္း၊ အလုပ္ကိုင္ကလည္း အေစခံျဖစ္ေနသျဖင့္ သူမ၏ဘဝသည္ မည္သည့္ရႈေထာင့္မွသံုးသပ္သံုးသပ္ ဘဝခါးလွ်က္ရွိေနေပသည္။ ဘုရင္ေပးေသာ အသျပာရွစ္က်ပ္ထဲမွ ေလးက်ပ္ကိုလည္းေန႕စဥ္ခိုးဝွက္ေနသျဖင့္ အဆိုးေပၚအယုတ္ဆင့္၍ ဆိုးယုတ္ႀကီးပင္ျဖစ္လို႕ေန၏။
သို႕ေသာ္ အခြင့္ႀကံဳ အခါသင့္၍ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္ကိုနားၾကားလုိက္ရေသာအခါ သူမ၏ အသိအာရံု၌ တရားဓမၼစူးဝင္စြဲထင္ကာ သူမ၏ဘဝသည္ အရင္ႏွင့္ ဆီႏွင့္ေရပမာ ကြာျခားသြားခဲ့၏။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္ျမတ္သည္ ေမွာက္ထားေသာအိုးကိုလွန္ျပသကဲ့သုိ႕ခုဇၨဳတၱရာ၏အျမင္ကိုေျပာင္းလဲေစခဲ့၏။ အျမင္ေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္အတူ ဘဝသည္လည္း ေျပာင္းလဲခဲ့၏။ သူမ၏ဘဝ၊ သူမ၏ကိုယ္သည္ ေသာတာပတိၱဖိုလ္တည္းဟူေသာ တရားဓမၼျဖင့္ထံုမႊမ္းထား၍ အလွၾကြယ္ေန၏။ ထိုအလွကို သိျမင္ေသာ သာမာဝတီအမႈးျပဳေသာ ေမာင္းမမိႆံတို႕သည္ ထိုကဲ့သို႕ ဘဝလွပခဲ့ပံုတရားဓမၼကို ျပန္ေဟာျပခိုင္းရာမွ သူတို႕သည္လည္း အလွေပၚအယဥ္ဆင့္၍ အလွေသြးပို၍ ၾကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ တရားဓမၼတန္ဖိုးကိုသိေသာ သာမာဝတီ မိဖုရားသည္ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ခုဇၨဳတၱရာကို မည္သည့္ျပဳဖြယ္ကိစၥကိုမွမျပဳေစဘဲ အမိအရာ ဆရာအရာ ထား၍ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့၏။ တရားဓမၼမ်ားကိုသြားေရာက္နာၾကားေစ၍ တဖန္ျပန္၍ ေဟာေျပေစခဲ့၏
ထိုကဲ့သို႕ကြ်န္ဘဝမွလြတ္ေျမာက္ေစခ့ဲျခင္း၊ အမိအရာထား၍ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းခဲ့ရျခင္းတို႕မွာ ခုဇၨဳတၱရာအဖို႕စိတ္ကူးမွ် မယဥ္ႏိုင္ေသာ အရာမ်ားျဖစ္၏။ သို႕ေသာ္ စစ္မွန္ေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားဓမၼ အစြမ္းေၾကာင့္ ခုဇၨဳတၱရာ၏ ဘဝသည္ ဘဝတင့္ဆန္း ဘဝင္က်စရာျဖစ္၍ ဘဝျမင့္ခဲသည္။ထို႕ျပင္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္ျမတ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္နားၾကာရျခင္းေၾကာင့္ (ဥပသိကာမမ်ားတြင္)လူမိန္းမမ်ား တြင္ ဗဟုသတအရာ၌ မည္သူမွ် သူမကို မမီႏိုင္ သူမသာအျမတ္ဆံုးဟူေသာ ဗဟုသုတဧတဒဂ္မကုိဋ္ သရဖူကို ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ခ်ီးျမွင့္ခဲ့သည္။
ခုဇၨဳတၱရာ၏ဘဝသည္ ဓမၼတန္ခိုးေၾကာင့္ ကြ်န္ဘဝမွ မိခင္ဘဝ၊ ပုထုဇဥ္ဘဝမွ အရိယာဘဝ သို႕ အဆင့္ဆင့္ တိုးတက္ျမင့္မားခဲ့၏။ ဓမၼအစြမ္းအံ့မခန္းပါတကား။
ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုဖတ္ၿပီး ခုဇၨဳတၱရာ၏ လက္ေတြ႕အသံုးခ်ခဲ့ေသာ တရားဓမၼကို လိုက္နာက်င့္သံုးရမည္ျဖစ္သလို သူမ မွားခဲ့ေသာ အမွားမ်ဳိးလည္း မျဖစ္ေအာင္ က်င့္သံုးရမည္ပါလားလို႕ေတြးေတာရင္း ”ေတြးဆမမွာ ၊ဥာဏ္စဥ္းစားေလာ၊စကားတြင္းမွာ တရားပါ၏” ဟူေသာ မဃေဒဝလာ လကၤာေလးကိုလည္း အသိကပ္၍ ရြတ္ဖတ္မိေနေတာ့သည္။
0 comments:
Post a Comment