Monday, May 21, 2012

အခ်စ္မုန္းတို႔လြန္ေသာ္…..


ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္းျဖစ္၏။ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ မုန္းျခင္းျဖစ္၏။ မုန္းျခင္းေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္းျဖစ္၏။ မုန္းျခင္းေၾကာင့္မုန္းျခင္းျဖစ္၏။အဲဒါကေတာ့အဂုၤတၱရနိကာယ္၊စတုကၠနိပါတ္၊ေပမသုတ္မွစကားရပ္ေလးျဖစ္ပါသည္။
အထက္ပါစကားရပ္ကိုဖတ္မိၿပီးကု႑လေကသီဇတ္လမ္းေလးကိုသတိရလွ်က္ရွိသည္။စာဖတ္သူမ်ားကိုလည္းေဝမွ်ခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာေသာေၾကာင့္ေရးျဖစ္လိုက္သည္။ကု႑လေကသီဇာတ္လမ္းေလးကို အက်ဥ္းမွ်တင္ျပပါမည္။ကု႑လေကသီဆိုတာကရာဇၿပိဳလ္ျပည္ကသူေဌးသမီးေပါ့။ဘံုခုႏွစ္ဆင့္အထက္မွာကြ်န္မတစ္ေယာက္နဲ႔သာထားရွိသည္။တစ္ေန႔ခိုးသူသတၱဳကကိုရိုက္ပုတ္ၿပီးလူသက္ကြင္းသို႔ေခၚေဆာင္သြားစဥ္ကု႑လေကသီေထရီးအေလာင္းသူေဌးမကျမင္ၿပီးခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္သြားေတာ့သည္။သာမန္ႏွစ္သက္မႈမ်ဳိးမဟုတ္။မရရင္မေနဆိုေသာႏွစ္သက္မ်ဳိးျဖစ္သည္။အစားမစားေသာက္ပဲဆႏၵျပေတာ့သည္။မိဘမ်ားကခ်စ္လြန္းလို႔ခိုးသူကုိၿမဳိ႕ေတာ္ထံလာဘ္တံစိုးထိုး၍သမီးေတာ္ႏွင့္ေပးစားလိုက္ရသည္။
ရက္မၾကာခင္းမွာေတာ့ခိုးသားကဇာတိျပလာေတာ့သည္။သူေဌးသမီးပိုင္ဆိုင္သမွ်ကိုရယူခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာေတာ့သည္။သူေဌးသမီးကိုျဖားေယာင္းၿပီးေတာင္ထိပ္ေပၚသို႔ေခၚေဆာင္သြားသည္။ေတာင္ထိပ္ေရာက္မွသူေဌးသမီးသည္ျဖစ္အင္တို႔ကိုသိရေတာ့သည္။သူေဌးသမီးကအမ်ဳိးမ်ဳိးေတာင္းပန္ပါေသာ္လည္းမရ။သက္မည္တကဲကဲသာျဖစ္ေနေတာ့သည္။သူေဌူးသမီးလည္းမည္သို႔မွ်ေတာင္းပန္မရသည့္ေနာက္ဆံုးပရိယာယ္သံုးရေတာ့သည္။ အရွင္ေကာင္းပါၿပီ ေနာက္ဆံုးအေနႏွင့္ က်ေနာ္မ်ဳိးမကို ေလးဘက္ ေလးလံမွေပြ႕ဖက္လိုပါသည္ဟုေတာင္းဆိုလိုက္သည္။ခိုးသူကခြင့္ျပဳလွ်င္သူေဌးသမီးသည္ေပြ႕ဖက္ရန္ျပဳပီးေတာင္ေပၚမွ တြန္းခ်လိုက္ေတာ့သည္။ထိုအရာကိုျမင္ရေသာ ေတာင္ေစာင့္နတ္က အရာဌာနတို႔၌ ေယာက္်ားတို႔သည္သာပညာရွိသည္မဟုတ္၊ ေၾကာင္းက်ဳိးဆင္ျခင္ႏိုင္ပါမူကား မိန္မသည္လည္း ပညာရွိ ျဖစ္ႏိုင္သည္ ဟု ေကာင္းခ်ီးၾသဘာေပးလုိက္သည္။ သူေဌးသမီးသည္ မိဘတို႔အထံသို႔ မျပန္ေတာ့ဘဲ ေက်ာင္းအရာမ္တစ္ခုခုေတြ႔လွ်င္ရဟန္မျပဳေတာ့အံ့ဆိုၿပီးေျခဦးတည့္ရာထြက္ခဲ့ေတာ့သည္။ပရဗိုဇ္ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းသို႔ေရာက္ၿပီး ပရဗိုဇ္မျပဳခဲ့သည္။ သူေဌးသမီးသည္ ပရဗိုဇ္တို႔ဝါဒတစ္ေထာင္ကို ခဏတြင္းမွာပင္တတ္ေျမာက္ၿပီးဆရာတို႔ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ဇမၻဴတစ္ခြင္ဝါဒလွည့္လည္ယွဥ္ၿပိဳင္ေတာ့သည္။ ေအာင္ပြဲအလီ လီလည္းရရွိခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုး တရားစစ္သူႀကီးႏွင့္ေတြ႔ဆံုးၿပီးေနာက္စစ္မွန္ေသာ တရားဓမၼကိုသိရွိသြားၿပီး ရဟန္းမျပဳရန္ေတာင္းပန္ေတာ့သည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္က ဘုရားရွင္ထံေစလြတ္ေတာ္မူလိုက္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ကု႑လေကသီသည္ျမတ္စြာဘုရားရွိေတာ္မူရာအရပ္သို႔သြားေရာက္ၿပီးထိျခင္းငါးပါးျဖင့္ရွိးခိုးၿပီးသင့္တင့္ရာအရပ္မွာရပ္တည္ေနေလေတာ့သည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး သည္ ကု႑လေကသီ၏ ဥာဏ္ရင့္က်က္ခ်ိန္ကိုသိေတာ့မူ၍ “ အက်ိဳးမၿပီးအခ်ည္းႏွီး ေသာဝါက်တို႔ႏွင့္ယွဥ္စပ္ပါက အေထာင္ေလာက္ေသာဂါထာတို႔ပင္ျဖစ္ေစ မျမတ္၊ မခ်ီးမြမ္းထိုက္၊တစ္ဂါထားထဲပင္ျဖစ္ေစကာမူကိေလသာၿငိမ္းေၾကာင္းတရားျဖစ္ပါကခ်ီးမြမ္းအပ္၊ျမတ္လွေပ၏”ဟူေသာ ဂါထာေတာ္ကိုေဟာၾကားေတာ္မူသည္။တရားေတာ္ဆံုးေသာအခါ ကု႑လေကသီသည္ ရပ္တည္ေနရင္းပင္ပဋိသမၻိဒါေလးပါးႏွင့္တကြရဟႏၱာျဖစ္သြားေတာ့သည္။ထို႔ေနာက္ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံရဟန္းမဝတ္ခြင့္ေတာင္းၿပီးရဟႏၱာေထရီမျဖစ္သြားေတာ့သည္။ကု႑လေကသီေထရီမသည္တစ္ဂါထာတည္းျဖင့္ေလးမဂ္ေလးဖိုလ္ရသြားေသာေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကခိပၸာဘိညဧတဒဂ္(လ်င္ျမန္စြာမဂ္ဖိုလ္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္း) ဟူေသာဧတဒဂ္ကိုခ်ီးျမွင့္ ေတာ္မူခဲ့သည္။
ဤဝတၳဳကုိဤသို႔ရႈျမင္မိသည္…။သူေတာ္ေကာင္းႏွလံုးသားပိုရွင္သည္ေလာက္ႀကီးကိုအလွတရားျဖင့္အလွဆင္ေနသည္။သူေတာ္ေကာင္းတရားကိုလိုက္နာက်င့္သံုးသူသည္ သုဂတိဘဝမ်ားသို႔သာ၊ ေကာင္းရာမြန္ရာသို႔သာေရာက္ရသည္။သူယုတ္မာတရားကေတာ့သူေတာ္ေကာင္းတရားႏွင့္ဆန္႔က်င္ဘတ္သာျဖစ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ေဝးကြားဆံုးေသာတရားတို႔တြင့္သူေတာ္ေကာင္းတရားႏွင့္မသူေတာ္တရားသည္ေဝးကြာဆံုးျဖစ္သည္ဟုဆိုၾကျခင္းျဖစ္ေပမည္။သူေဌးသမီးႏွင့္ခိုးသူတို႔သည္တစ္အိုးတစ္အိမ္ေထာင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္နီးသည္ဟုယူဆဖြယ္ရွိသည္။သို႔ေသာ္ေဝးကြားလြန္းခဲ့သည္။အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာမိန္းမျဖစ္သူကသူေတာ္ေကာင္းတရားပိုင္ရွင္ၿဖစ္ၿပီးလင္ျဖစ္သူကမသူေတာ္တရားပိုင္ရွင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္မဃေဒဝ၌“သဒၶါပညာ၊သမၻာမမွ်၊ဤေလာက၌၊မိန္းမရတနာ၊ယုတ္မာေယာက်္ား၊အတူထားလည္း၊နီးပါးမသီ၊ေရႏွင့္ဆီသို႔၊မညီစိတ္မွာ၊ေဝးၾကစြာ၏”ဟုစပ္ဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္။သူေဌးသမီးသည္သူခိုးလင္ေတာ္ေမာင္အာားပရိယာယ္သံုး၍သက္ခဲ့သည္ကိုေထာက္ဆလွ်င္ခြန္အားသည္အဓိကမဟုတ္၊အသိဥာဏ္သည္သာအဓိကျဖစ္သည္ဆိုေသာအယူကိုေထာက္ခံလွ်က္ရွိေနေပသည္။
          သိပၸံပညာမည္မွ်ထြန္းကားသည္ဆိုၾကပါေစလေရာင္အတုျဖင့္ကုမုျဒာၾကာပန္းကိုမပြင့္ႏိုင္သကဲ့သို႔ပရဗိုဇ္တို႔၏အယူဝါဒတစ္ေထာင္သည္လည္းကု႑လေကသီ၏အသိဥာဏ္ကိုမပြင့္လင္းေစႏိုင္ခဲ့ပါ။အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ပရဗိုဇ္တို႔အယူဝါဒသည္စစ္မွန္ေသာတရားဓမၼႏွင့္မစပ္ယွဥ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားအပ္ေသာတရားသည္တစ္ဂါထာထဲမွ်သာျဖစ္ေသာ္လည္းလေရာင္ႏွင့္ေတြ႕ေသာအခါကုမုျဒာၾကာပန္းသည္ငြားငြားစြင့္စြင့္ပြင့္လာသကဲ့သို႔ကု႑လေကသီ၏အသိဥာဏ္တို႔သည္ပြင့္လင္းလာၿပိးအရတၱဖိုလ္ဆိုက္သြားျဖစ္သည္။စစ္မွန္ေသာတရားဓမၼေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ေထရီမသည္ပစၥဳပၸန္သံသရာက်ဳိးႏွစ္ျဖာကိုၿပီးေစတတ္ေသာတရားဓမၼေၾကာင့္ပုထုဇဥ္ဘဝမွအရိယာဘဝသို႔ေရာက္ ရွိသြားရျခင္းျဖစ္သည္။ အဂၢခိပၸာဘိညဧတဒဂ္ဘဲြ႔ရ သူျဖစ္ခဲ့ရသည္။
          သူေဌးသမီးသည္ခိုးသူကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာစိတ္ေၾကာင့္ခ်စ္ခင္ျခင္းျဖစ္ခဲ့သည္။သူ႔ကိုသက္မည္ျပဳေသာအခါခ်စ္ျခင္းမွမုန္းျခင္းသို႔ေရာက္သြားေတာ့သည္။အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ႏွင့္ေတြ႔ဆံုရေသာအခါစစ္မွန္ေသာတရားဓမၼကိုသိရွိသြားၿပီးခႏၶာငါးပါးတို႔အေပၚမုန္းစိတ္ေပၚၿပီးစစ္မွန္ေသာပရမတၳတရားဓမၼကိုခ်စ္စိေပါက္သြားရေတာ့သည္။ခႏၶာငါးပါးကိုမုန္းစိတ္ဝင္ၿပီးေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ဤကဲ့သို႔ေသာခႏၶာကိုယ္မ်ဳိးျဖစ္ေပၚမည္ကို မုန္းစိတ္ဝင္သြားေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူေသာ တရားဓမၼတစ္ဂါထာထဲမွ်ႏွင့္ပင္တရားထူးရရွိသြားျခင္းျဖစ္သည္။တရားထူးတရားျမတ္ရရွိသြားေသာအခါသူမ၏သႏၱာ၌အခ်စ္အမုန္းတို႔မည္သည္ျမဴမႈန္မွ်ပင္ရွိေတာ့မည္မဟုတ္။ရဟႏၱာတို႔မည္သည္ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ေရာက္စရာဘံုဘဝ မရွိေတာ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ကြ်ႏ္ုပ္တို႔သည္လည္းခ်စ္အမုန္းတို႔လြန္ရာလမ္းစဥ္သိို႔တတ္ႏိုင္သေရြ႕မွန္မွန္ေလွ်ာက္လွမ္းၾကပါစို႔……..
အားလံုးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ………………..

2 comments:

စံပယ္ခ်ိဳ said...

ခ်စ္အမုန္းတို႔လြန္ရာလမ္းစဥ္သိို႔တတ္ႏိုင္သေရြ႕မွန္မွန္ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ျပီး
လူတုိင္းကုိေမတၱာထားႏုိင္ပါေစလုိ႔ရွင္----

moezawzaw said...

ဆရာေတာ္ အရွင္ပညာနႏၵဘုရား

ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္းျဖစ္၏။
ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ မုန္းျခင္းျဖစ္၏။
မုန္းျခင္းေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္းျဖစ္၏။
ကြ်ႏ္ုပ္တို႔သည္လည္း
ခ်စ္အမုန္းတို႔လြန္ရာလမ္းစဥ္သိို႔
႔ တတ္ႏိုင္သေရြ႕
မွန္မွန္ေလွ်ာက္လွမ္းၾကပါစို႔……..

ခ်မ္းေျမ့ပါေစ
မုိးပုံလႊာ

Post a Comment

ေျပာခ်င္တာေလးမ်ားရွိရင္

Popular Posts